Digitale transformatie en Millenials: wat hebben zij gemeen?

In de aankomende tien jaar gaan we nog vele veranderingen mee maken. Vliegen met elektrische auto’s of leven in een duurzame bubbel vanwege angst voor gifstoffen. Je weet wel, de digitale transformatie. Millenials zijn negen van de tien keer de starters van dit soort transformaties.

Een tikkeltje overdreven misschien.

Toch staan we met zijn allenaan de voet van meerdere impacts. De nieuwste technologieën poppen op, social media lijkt bedrijven doen bloeien of juist doen sterven. Het is bijna niet meer bij te houden. Millenials zijn heren en dames tussen de 21 en 37 jaar die dit soort veranderingen op de voet volgen of intensiever nog: zelf bedenken. Zij vormen de toekomst op de banenmarkt, in de ontwikkelingen op het gebied van organisatiecultuur en daarmee ook binnen jouw bedrijf. Het loopt uiteen van frisse ideeën tot aan eigenwijze opmerkingen. Eigenwijze opmerkingen die je oude-maar-goude-medewerkers tegen de borst stoten maar wel tot aandenken zetten.

Waarde creëren volgens en met Millenials

Millenials hechten namelijk waarde aan dezelfde principes als die je kan creëren met digitale transformatie.

1. De productiviteit en effectiviteit van de organisatie verhogen

Millenials geloven in groei. Op zowel persoonlijk vlak als zakelijk vlak, maar wensen dit ook voor hun bedrijf. Met digitale transformatie kan je processen automatiseren waardoor handelingen verminderd worden en er meer tijd overblijft voor de leuke dingen van het vak én van het leven.

Groeien doe je door uit je comfortzone te stappen. Zo’n Flow realiseren kost misschien wat tijd en moeite. Je moet ten slotte het proces uitdenken. Maar als het eenmaal staat, dan pluk je er de centen… uh vruchten van.

2. Love To Work: creatief, waarde-toevoegend en betekenisvol

Wij van KB-IT ademen Love To Work. Je haalt voldoening uit je werk. Waarom zou je anders je werk uitvoeren? Zo denken de Millenials er ook over en de digitale transformatie sluit daar naadloos op aan.

Door digitaal te transformeren kan je bijvoorbeeld data uitlezen maar nog belangrijker je kan de data interpreteren. Het meest voor de hand liggende voorbeeld is hoeveel bezoekers er op je website komen na het versturen van een nieuwsbrief. Een ander misschien wat minder voor de hand liggend voorbeeld is het meten van engagement onder de collega’s. Betrokken zijn bij je werk is één ding, betrokken zijn bij het bedrijf weer iets anders.

3. Je móét wel nieuwe dingen leren

Je bent nooit te oud om te leren. Vroeger liep je een rondje door de serverruimte. Tegenwoordig log je gewoon in op een website om te kijken hoe het met je schatjes in Azure staat. Trainingen, certificaten, nieuwe kennis opdoen maar ook vaardigheden eigen maken.

Zo verschuift de wens van de gebruiker naar niet alleen technische kennis, maar ook naar de wens om het te begrijpen. Communicatievaardigheden in combinatie met géén vakjargon gebruiken kan een uitdaging zijn.

4. Toepassen maar!

Naast nieuwe dingen leren moet je deze ook kunnen toepassen. Van nieuwe businessmodellen zoals maandelijkse licenties die je makkelijk kan op- en afschalen tot aan de nieuwste apparaten eigen maken en alle functies benutten.

Kennis is macht maar alleen als je het ook weet toe te passen.

Millenials…

Millenials - KB-IT